De roep van de Camino De roep van de Camino
Deze avond zal Frida Meints, een van de leden van Werkgroep Inspiratie en Ontmoeting Hengelo (Gld.) e.o.,vertellen over haar pelgrimstochten naar Santiago de Compostella.
Sinds 5 jaar loopt zij elk voorjaar deze route of een deel ervan.
Jaarlijks komen er ongeveer 250.000 mensen aan in Santiago.                        Loop je de tocht vanuit Nederland, dan ben je meer dan 3 maanden onderweg.

Veel mensen kiezen ervoor op een kruispunt in hun leven, bijvoorbeeld na een verlies van een dierbare, een scheiding, ander werk, burn-out en dergelijke.
Het gaat dan over: “Hoe ga je verder met je leven?”
Tijdens het wandelen kom je tot rust en komen de antwoorden.
Natuurlijk zijn er ook mensen die louter om sportieve redenen op pad gaan. Maar iedereen die geweest is, zal zeggen/ voelen: “Het doet wat met je…….”
Aan de hand van Foto’s zal Frida deze avond ingaan op het fenomeen “pelgrimeren” en wat de reis onderweg met mensen doet.
Na in 2011 kennisgemaakt te hebben met het pelgrimsleven is zij ook jaarlijks 2 weken herbergier bij een herberg voor pelgrims.
Met deze beide ervaringen zal zij ons meenemen in het pelgrimsleven.

U bent van harte welkom, aanmelden is niet nodig.
Datum: donderdag 6 april 2017
Tijd: 20.00u – 22.00u
Plaats: Ontmoetingscentrum “Ons Huis”
Beukenlaan 30, Hengelo (Gld.)
Kosten: Bij de uitgang staat een kubus voor een vrijwillige bijdrage.