INTERNATIONAAL GELAUWERDE SOPRAAN ZINGT MEE IN UITVOERING VAN CAPPELLA BRONCKHORST INTERNATIONAAL GELAUWERDE SOPRAAN ZINGT MEE IN UITVOERING VAN CAPPELLA BRONCKHORST
Op 19 maart brengt Cappella Bronckhorst in de dorpskerk van Vorden een programma met werken van twee grote Engelse componisten. Het eerste deel van het concert betreft zes koorliederen van Edward Elgar. In het tweede deel zingt het koor het Dona Nobis Pacem van Ralph Vaughan Williams.
Aan dit tweede deel van het concert werken topsolisten mee.

Deirdre Judith Angenent zingt de sopraanpartij. Zij won de afgelopen jaren diverse internationale prijzen. Joep van Geffen, lid van het Nederlands Kamerkoor, neemt de baritonpartij voor zijn rekening. De pianobegeleiding is in handen van Stefan Blaak. De uitvoering staat onder leiding van dirigent Hans de Wilde.

Een groter contrast dan tussen de twee stukken die het koor die middag zingt, is nauwelijks denkbaar. De uitvoering start met zes romantische koorliederen getiteld “From the Bavarian Highlands”. Elgar componeerde de liederen in 1894 tijdens zijn huwelijksreis in de Beierse Alpen. De muziek en de tekst hebben een sterk optimistisch en folkloristisch karakter.

Daarna volgt “Dona Nobis Pacem”. Vaughan Williams componeerde deze cantate in 1936. In de muziek klinkt zijn angst door voor een nieuwe wereldoorlog.  Vaughan Williams gebruikte teksten uit de bijbel, de Latijnse mis en drie gedichten van Walt Whitman om zijn afschuw van oorlog en geweld uit te drukken en zijn verlangen naar vrede te laten klinken.

Datum: 19 maart  2017
Plaats: Dorpskerk in Vorden (Kerkstraat 2)
Aanvang: 14.30, de kerk is open om 14.00 uur.
Kaarten:  Kaarten in de voorverkoop a € 15,00 kunnen besteld worden op
tel 0575 55 25 42 of tel 06 20 57 21 80. Aan de deur betaalt u € 17,00.
Donateurs betalen € 12,50.