Film stille week Film stille week
Op maandag 10 april, in de stille week tussen Palmzondag en Pasen, willen we een film draaien in Withmudi. De Film heet Agent of Grace en gaat over de Duitse verzetsstrijder ds Dietrich Bobheffer in de tweede wereldoorlog.  De acteur Ulrich Tukur speelt Bonhoeffer.  Bonhoeffer werd geconfronteerd met moeilijke keuzes.  Waar ligt de plicht van een gelovige in een tijd van grote onderdrukking van de mensenrechten in zijn land?  Moet hij in het geheim meedoen aan verzet?  Hoe ver mag dat gaan?  Is het geoorloofd voor een christen te liegen tegenover de autoriteiten over zijn verzetsactiviteiten?  Bonhoeffer was een belangrijke theoloog en heeft veel nagedacht over wat het christelijk geloof moet betekenen niet alleen in oorlogstijd maar ook in de moderne wereld.  De film is in het Engels met Nederlandse ondertiteling en duurt 88 minuten.  Vanaf 19.30 uur bent u welkom in Withmundi en zal de koffie/thee voor u klaarstaan.  De film begint om 20 uur. Na de film zullen we 30 minuten (21.30 – 22.00 uur) met elkaar in gesprek gaan over vragen/reacties die de film bij ons heeft opgeroepen.