Palmpasen in een nieuw jasje!

Sinds vele jaren zijn er in ons dorp twee Palmpasenoptochten: één met de school op vrijdag en één met de beide kerken op zondag.
Dit jaar willen we voor het eerst het versieren van de palmpaasstokken gezamenlijk organiseren, voor alle kinderen in het dorp.
Na een overleg tussen kinderkerkleidsters van zowel de katholieke als de protestantse kerk, onze predikant en de directeur van ‘de Garve’, Frida Meints, hebben we voor de volgende vorm gekozen: om 9.30 uur worden de kinderen op school verwacht met een stok, die reeds met crêpepapier versierd is, zodat we meteen kunnen beginnen met het aanrijgen van snoepslingers en andere lekkernijen aan de stok te hangen.
Tegen half elf willen we dan met de kinderen vertrekken naar de Willibrordus-kerk, om een bezoek te brengen aan die parochie in hun dienst, alwaar de kinderen tevens een bijdrage aan hun stokken ontvangen.
Vervolgens gaan we richting de protestantse kerk en hopen tegen het einde van ‘onze’ dienst aan te komen; dan krijgen de kinderen het haantje op hun stok, zingen we met elkaar het slotlied en zal er, evenals voorgaande jaren, een erehaag gevormd worden bij de uitgang van de kerk, zodat de stokken bij het verlaten van de kerk bewonderd kunnen worden.
Als de weersomstandigheden het toelaten gaan we dan nog een rondje in optocht lopen en is er voor iedereen koffie/ thee/ limonade in de school!
Vanwege deze nieuwe opzet, vragen we de ouders om hun kind(eren) aan te melden, om enig idee te krijgen op hoeveel we moeten rekenen.
Aanmelden kan via basisschooldegarve@hotmail.com of op de school. Ook kunnen op school strookjes crêpepapier meegenomen worden om thuis de stok alvast mee te omwikkelen.

Iedereen, jong en oud, is van harte welkom!

datum en tijdstip 21-04-2024 om 10.00 uur
Dienst met Steenderen in Wichmond