Geef een mening! De Tweede Kamer wil dat de gemeente niet aan de kerk vertelt dat je verhuisd bent!? Geef een mening! De Tweede Kamer wil dat de gemeente niet aan de kerk vertelt dat je verhuisd bent!?
Een meerderheid in de Tweede Kamer wil afschaffen dat SILA (Stichting Interkerkelijke Ledenadministratie) van de burgerlijke gemeentes verhuisgegevens, aangifte van huwelijk, overlijden en geboorte doorgegeven krijgt.

Reden: 'het is niet meer van deze tijd' dat de Staat deze informatie onder strikte voorwaarden deelt met kerken, zoals dat altijd het geval was.

Dat betekent dat ook onze plaatselijke kerk binnenkort niet meer automatisch op de hoogte gesteld zal worden van dergelijke zaken.

Voor ons wordt het op den duur heel moeilijk of zelfs onmogelijk om nog een deugdelijk ledenbestand bij te houden.

De Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties heeft voor iedereen de mogelijkheid geopend om hierover zijn of haar mening te geven.

Dat kan via de volgende internetpagina: https://www.internetconsultatie.nl/inschrijftermijnbrpvreemdelingen/reageren/1

Als deze link bij u/jou niet werkt, kopieer en plak of typ de tekst dan in de adresbalk bovenaan het scherm. Zo kom je er ook en daar vindt je tevens
links naar nadere gegevens en reacties van anderen. (Het lezen waard!)

Het geheel staat onder de kop 'Wijziging Besluit BRP ivm verkorten inschrijftermijn vreemdelingen e.a.', maar het gaat ons om het onderdeel van de wijziging Besluit Basisregistratie Personen (BRP) met betrekking tot het stopzetten van doorgegeven van informatie aan SILA (en dat heeft in feite helemaal niets met de inschrijftermijn van vreemdelingen te maken)!

De Minister wil graag weten wat wij ervan denken.
Iedere mening telt, dus geef 'm!

(Maar doe het wel vóór 3 februari, want dan sluit de internetconsultatie.)