Intrededienst Ds. Tim Wiersum

De nieuwe dominee

Beste lezer, misschien is het u ontgaan, al was dat bijna niet mogelijk, door alle toeters en bellen, die er aan toegevoegd zijn bij zijn intrede, maar....... we hebben een nieuwe dominee. En wat voor één, het is een wereldburger nu komende uit Zeeland, maar zijn wortels liggen en in Nederland en in het Verenigd Koninkrijk en om het nog smeuïger te maken, hij heeft samen met zijn (eveneens
wereldburger) echtgenote ook nog een aantal jaren in Afrika doorgebracht.
Afgelopen zondag was het zo ver, de dienst die hem bevestigde in de kerk van Wichmond begon eigenlijk al buiten door het welkom van de midwinterhoornblazers van de olde roop. Iedereen die maar een voet op het kerkplein zette werd toegeblazen en tot ver in de omtrek werd die roep gehoord en kwamen mensen soms even nieuwsgierig om de hoek kijken wat er toch bij de kerk aan de hand was. De intrededienst werd geleid door de buurvrouw uit de Steenderense gemeente, maar ook de buurman van Vorden was er en die van Zutphen was ook overgekomen om te kijken wat zijn oude gemeente nu voor dominee beroepen had. Ja zelfs verschillende andere oud-dominee's en Zeeuwen waren naar Wichmond afgereisd en ik zag een oud-dominese en vele direct en indirect betrokkenen. Onze eigen kerkleden en die van buur Vierakker lieten zich niet onbetuigd en zo kregen we een warme volle kerk.
En het hield niet op, ook de blazers van Jubal maakten mede van de dienst een feest.
De nieuwe dominee verhaalde van Jeruzalem, de stad die in de bijbel de lichtende stad genoemd wordt en hij zocht en vond het verband tussen die stad en de kerk.
En dan de kinderen van de Garve, zij zongen  als en hadden (tijdens hun uitstapje naar Withmundi) zichzelf als engeltjes uitgebeeld: kadootje voor onze nieuwe predikant.
Er zongen er meer; ja natuurlijk de hele gemeente in de kerk met Wichmonds organist, maar ook à capella liet zich horen en hoe! Aan de piano onze interimvoorganger. Wat mij betreft was het lied:  Leun op mij een steun in de rug voor alle aanwezigen en een prachtige toevoeging aan het  geheel.
Daarna zijn we in grote getale naar de school gegaan, om met een kopje koffie en wat lekkers te vieren dat Wichmond weer een dominee heeft en na te praten over een fijn samenzijn.
Een hartelijke groet van een meebelever.