zaterdag 23 december 2017

Dorpskerk te Vorden
Prijs:
 € 5,--

Beide verenigingen blij met deze unieke samenwerking
“Toen Brassband Gelderland ons begin dit jaar voorstelde om een gezamenlijk kerstconcert te organiseren, stonden we eerlijk gezegd niet meteen te springen,” vertelt Jant van den Berg van koor Cappella Bronckhorst. “We hadden al een vol programma en eigenlijk te weinig tijd om ook nog kerstrepertoire in te studeren. Maar onze dirigent, Hans de Wilde, was meteen enthousiast. Hij is naast dirigent ook trompettist en hij kent de unieke brassbandklank dus goed. Hij vond dit een uitgelezen kans om kennis te maken met Brassband Gelderland en te kijken of we in de toekomst misschien meer samen kunnen doen.”
“Ik had de hoop al opgegeven,” lacht Gerjo van der Horst, PR medewerkster van Brassband Gelderland. “Toen Jant mailde dat het toch kon doorgaan, waren we dan ook super blij! En wat extra leuk is: onze dirigent, André Vulperhorst en Hans de Wilde kennen elkaar nog van een eerdere muzikale ontmoeting. Ze zijn meteen aan het werk gegaan om een mooi programma samen te stellen.”
Cappella Bronckhorst zal tijdens het kerstconcert vooral de originele Engelse Christmas Carols ten gehore brengen. Brassband Gelderland heeft enkele unieke, speciaal voor brassband geschreven bewerkingen van bekende en minder bekende kerstmelodieën op het repertoire genomen. Ook de lichtere kerstmuziek komt daarbij aan bod.
U kunt dit bijzondere kerstconcert bijwonen op zaterdag 23 december om 19.30 uur in de Dorpskerk in Vorden. De entree bedraagt € 5,- inclusief een kopje koffie of thee in de pauze. Kaarten zijn te koop aan de kerk of vooraf te bestellen via 0575 - 55 25 42 of 06 - 20 57 21 80. U bent van harte welkom!

datum en tijdstip 19-05-2024 om 10.00 uur
1e Pinksterdag