Wandelend op weg naar Pasen

Wandelend op weg naar Pasen 2 “Uit liefde voor jou!”
Na het succes van het vorig jaar, komt er dit jaar een vervolg! De predikanten van verschillende Protestantse kerken in Bronckhorst hebben vorig jaar de samenwerking met elkaar gezocht om in de tijd voor Pasen iets aan te bieden waarbij je fysiek en geestelijk in beweging komt: Op weg naar Pasen!
In het voorjaar van 2022 ging het om de Protestantse kerken van Steenderen, Vorden, Hengelo en Zelhem. Dit jaar sluit ook de kerk van Wichmond aan bij dit succesvolle evenement!  In 2023 zijn er vijf wandelingen beschikbaar die starten vanaf de voordeur van de deelnemende kerken.
Bij elke kerk hangen gedurende de 40-dagen-tijd twee QR-codes. Eén QR-code laat een introductiefilmpje zien waarin de predikanten het thema, “Uit liefde voor de jou” toelichten en de uitdaging voor onderweg meegegeven. De andere QR-code geeft toegang tot een routebeschrijving, routekaart of gpx.
“Uit liefde voor jou” is het landelijke thema voor de veertigdagentijd campagne. Een tijd van bezinning voorafgaand aan Pasen. Uit liefde voor jou: woorden die laten zien dat je voor iemand van betekenis wilt zijn. Dat het je echt om die ander te doen is. Jezus heeft ons laten zien hoe je dat kunt doen. Hij gaf zijn tijd, zijn aandacht en zelfs zijn leven uit liefde voor mensen. Al wandelend in de rust van de natuur, door het lopen in het dorp, kunnen deze woorden je inspireren. Waar ben jij van betekenis? Waar is de kerk van betekenis? Wat zien we om ons heen wat van betekenis kan zijn voor jou en een ander?
De wandelroutes zijn, net als vorig jaar, door mensen uit de dorpen samengesteld en zijn ongeveer 5 km lang. De routes kunnen dit jaar worden verkort tot rond de 2 tot 3 km, zodat ook gezinnen met kinderen of mensen die fysiek wat minder aan kunnen, ook mee kunnen doen.  De papieren versies zijn beschikbaar na de kerkdiensten van de plaatselijke kerken. Daar is ook voor de deelnemers het wandelpaspoort te verkrijgen. Papieren versies zijn ook plaatselijk door de week te verkrijgen. Zie daarvoor de plaatselijke info van de kerken. Nieuw is dat er nu een website is waarop de routes ook te vinden zijn.
De uitdaging is natuurlijk om alle vijf de routes te lopen. Dit kan op eigen tempo en gelegenheid. Tijdens iedere wandeling kan er een stempel in het wandelpaspoort worden geplaatst.
Een wandelpaspoort kan worden opgehaald op alle zondagochtenden tussen 26 februari en 2 april van 11.00 tot 11.30 uur in de deelnemende kerken.  Of ergens op een plaatselijke aangewezen plek door de week. Men hoeft geen kerkganger te zijn, maar kan gewoon binnenlopen om het paspoort en/of routebeschrijving op te halen.
Startpunten:
De adressen van de deelnemende kerken en tevens startpunten van de wandelingen zijn:
Kerkelijk centrum Het Anker, J.F. Oltmansstraat 7 in Steenderen;
Antoniuskerk, Kerkstraat 2-4 in Vorden;