Het volledig fiscaal aftrekbaar maken van uw kerkelijke bijdrage middels een periodieke gift Het volledig fiscaal aftrekbaar maken van uw kerkelijke bijdrage middels een periodieke gift
In het vorige nummer van Wichmonds Kerkleven zijn wij uitvoerig ingegaan op het geheel fiscaal aftrekbaar maken van uw kerkelijke bijdrage (Aktie Kerkbalans) door deze om te zetten in een periodieke gift.
In het kort willen wij nog even herhalen hoe het werkt.
Uw legt uw kerkelijke bijdrage vast voor een periode van minimaal 5 jaar middels een overeenkomst met de kerk. Dit kan met ingang van dit jaar zonder tussenkomst van de notaris.
 Wij hebben deze overeenkomst en deze wordt in tweevoud opgemaakt. Eén exemplaar is voor u en de andere voor de kerk. De overeenkomst moet door u , uw eventuele partner en door ondergetekende namens de kerk ondertekend worden.
Hebt u hiervoor belangstelling dan kunt u contact met mij opnemen bij voorkeur via de mail  (gebrhuurnink@planet.nl) of telefonisch op nummer 521876.
Als u over een langere periode dezelfde jaarlijkse bijdrage aan de kerk wilt doen, en de ervaring leert dat bijdrages vrij constant zijn, dan is het omzetten naar de periodiek gift een mooie methode om van volledige belastingaftrek  gebruik te maken. De besparing kan voor u aanzienlijk zijn.

Gerrit Huurnink (penningmeester College van Kerkrentmeesters)